A Sayyadina Bellydance tánciskola 2013 óta működik Szegeden.
Évről évre egyre több lelkes hölgy keresi fel a tánciskolát kíváncsian, érdeklődve a hastánc mozdulatai, világa iránt. A tánciskola folyamatosan indít kezdő és haladó hastánc órákat, valamint lehetőség van magánórákra is járni. A tánciskola vezetője és tanára: Wittmann Victoria, orientális táncművész, tánctanár és pszichológus.
Victoria évek óta aktívan foglalkozik hastánccal. Rendszeresen fellép gálákon és magánrendezvényeken, Szegeden és Budapesten egyaránt. Nemzetközi és hazai versenyeken méri össze a tudását más táncosokkal, oktatókkal. Ezenkívül a MayaDance, amely az egyik országos vezető hastánciskola, profi fellépő csoportjának az aktív tagja. Az állandó önfejlesztésben látja a titok nyitját, amire tanítványait is igyekszik folyamatosan serkenteni, bátorítani.
Véleménye szerint:
Az orientális tánc népszerűsége nem véletlen. Az egyik legősibb, az ókorig visszavezethető táncforma, amelynek alapja az Istennő kultuszok voltak. Ezen kultusz központi eleme a termékenység, a szexualitás, mint Ősi Női Teremtő Erő tisztelete volt. A táncok istenekhez szóltak, imaként vagy hálaadásként, áldást vagy gyógyulást kérve.
Évről évre egyre több lelkes hölgy keresi fel a tánciskolát kíváncsian, érdeklődve a hastánc mozdulatai, világa iránt. A tánciskola folyamatosan indít kezdő és haladó hastánc órákat, valamint lehetőség van magánórákra is járni. A tánciskola vezetője és tanára: Wittmann Victoria, orientális táncművész, tánctanár és pszichológus.
Victoria évek óta aktívan foglalkozik hastánccal. Rendszeresen fellép gálákon és magánrendezvényeken, Szegeden és Budapesten egyaránt. Nemzetközi és hazai versenyeken méri össze a tudását más táncosokkal, oktatókkal. Ezenkívül a MayaDance, amely az egyik országos vezető hastánciskola, profi fellépő csoportjának az aktív tagja. Az állandó önfejlesztésben látja a titok nyitját, amire tanítványait is igyekszik folyamatosan serkenteni, bátorítani.
Véleménye szerint:
Az orientális tánc népszerűsége nem véletlen. Az egyik legősibb, az ókorig visszavezethető táncforma, amelynek alapja az Istennő kultuszok voltak. Ezen kultusz központi eleme a termékenység, a szexualitás, mint Ősi Női Teremtő Erő tisztelete volt. A táncok istenekhez szóltak, imaként vagy hálaadásként, áldást vagy gyógyulást kérve.
Eredeti neve
az arab nyelvben és kultúrában "Raqs Sharki", azaz "a Kelet
tánca". A nyugati civilizációban először használt nevét a XIX. századi
Egyiptomba látogató francia katonáknak köszönheti, akik "Danse du
ventre", azaz egyszerűen "hastánc" névre keresztelték. Ennek a
kifejezésnek a tükörfordításaként terjedt el angol nyelvterületen a
"bellydance" megnevezés, és ennek nyomán ismerte meg a keleti táncot
a magyar közönség is "hastánc"-ként. Egyesek szerint ebben az
elnevezésben a has, mint az anyaság, a nőiesség és a világi hit kifejeződése
használatos. A közhiedelemmel ellentétben az orientális tánc azonban korántsem
kizárólag a has mozgására épül - itt a női test más táncokban nem tapasztalt
teljességében kap szerepet, annak egészének és részeinek izolált és harmonikus
mozgásán alapul. Legjelentősebb színterei a női közösségek
voltak, akár a mindennapi, akár a templomi közegben.
Az
ókorban tánc egyik legjelentősebb funkciója az volt, hogy felkészítése a nőket,
mind testileg, mind lelkileg a gyerekszülésre. A légzés célzott használatával,
a medence-, csípő- és hasközpontú mozdulatok elsajátításával ezek a nők képessé
váltak saját testük tudatosabb irányítására. A finom, lágy dallamok
elősegítették a befelé fókuszálás képességét, és így a könnyebb
kapcsolatfelvételt anya és magzata között.
Az
orientális tánc napjainkra számos más funkcióval kiegészült. A női önkifejezés,
a test és a lélek táncává alakult át. A sejtelmes fátylak, gyönyörű színek és
egzotikus dallamok a lelket megörvendeztetik és magával ragadják. Az orientális
tánc kiragad a szürke hétköznapokból és egy különleges utazásra invitál. Ha mélyebbre
megyünk a megértésben, feltárulhat előttünk a legősibb női identitás kultúrákon
átívelő és megőrződött üzenete, amelynek integráns része a női szexualitás, és
az egyik legerőteljesebb kifejezője ez a varázslatos tánc.
Ez
a különleges táncforma testre és lélekre egyaránt jótékonyan hat. A testünk
mozdulatain keresztül lehetőségünk adódik érzelmeink és egyéniségünk
kifejezésére. Hiszen az orientális tánc egyik nagy előnye, hogy rengeteg stílus
közül választhatunk. A klasszikus folklór és törzsi táncokon, fátyol táncokon,
vagány modern fúziókon át a szívszorongató orientális dalokig, aktuális
hangulatunkra van bízva, hogy mit táncolunk. A hastánc ezenkívül kitűnő
feszültségoldó és az egész testet átmozgatva, ízületeket kímélve erősíti
izmainkat, formálja alakunkat.
A női test
szabadságát és eredendő szépségét hirdető orientális tánc gyökeresen
megváltoztathatja a testünkhöz való viszonyunkat is. Egy elfogadó, női közösség
tagjaként lehetőségünk adódik testünk gátlásainak oldására, önbizalmunk növelésére,
szociális készségeink fejlesztésére. A
hastánc ezek mellet javítja az egyensúlyérzéket és fejleszti a testtudatot is.
Koreográfiák elsajátítása a mentális funkcióinkra is pozitívan hatnak, javítja
a koncentrálóképességet, fejleszti a memóriát és a kreativitást.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése